Poprzez współpracę z Panem Tomaszem Mańczakiem, serwis kmswidnica.pl wzbogacił się o bardzo wartościowe zdjęcia autobusu marki Jelcz PR110U na licencji francuskiej firmy Berliet. Bardzo dziękuję za możliwość publikacji tych fotografii. Warto również przypomnieć, że licencyjne Jelcze zadebiutowały w Świdnicy w lutym 1980 roku. Otrzymały numery taborowe S-689 i S-690. W porównaniu do ówczesnych Sanów-H100B i Autosanów H9-35, Berliety wyglądały bardziej nowocześnie i mogły pomieścić więcej pasażerów. Autobusy bardzo szybko zyskały sympatię w ciągle rozwijającym się mieście. Jeszcze w tym samym roku dostarczono kolejne trzy sztuki o numerach S-691, S-692 i S-696. W 1981 roku kontynuowano dostawy tych pojazdów, nadając im numery z zakresu S-697 – S-703. Jednakże szczyt dostaw tego modelu przypadł na przełom lat 1982/83. Do świdnickiego oddziału wałbrzyskiego WPK trafiło wtedy 15 szt. o numerach taborowych S-716 – S-729 i S-736. Łącznie w Świdnicy można było spotkać 27 szt. autobusów marki Jelcz PR110U na licencji francuskiej firmy Berliet. Dostarczano je w latach 1980-83, a ostatnim z nich był #716, ktory liniowo kursował aż do października 1994 roku. Na przełomie lat 1983/84 licencja Berlieta wygasła, a nazwę modelu zmieniono na Jelcz PR110M.
zdjęć wnętrza nie ma?
Niestety nie. W tamtych czasach bardzo trudno było kupić kliszę i dlatego mało kto marnował ją na wnętrza. Sam chętnie zobaczyłbym Jelcza PR110U od środka, aby móc go porównać z Jelczem PR110M. Różnice jakie pamiętam to: brak kabiny, inne plafony, krótsze szybki przednio-boczne, inny układ rurek i „strzelające” drzwi.