Nawigacja
· Strona główna
· Galeria zdjęć
· Rozkład jazdy
· Schematy
· Historia
· Polecane strony
· Kontakt
· Regulamin
· Szukaj
· Galeria zdjęć
· Rozkład jazdy
· Schematy
· Historia
· Polecane strony
· Kontakt
· Regulamin
· Szukaj
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.
Szeryf
14 marzec 2018
Nie będzie źle. IV generacja mocno różni się od III. Zupełnie inny autobus.
bubupol
14 marzec 2018
Dzięki za odpowiedź.Świdnica
coraz bardziej nudna taborowo się staje.
coraz bardziej nudna taborowo się staje.
Szeryf
13 marzec 2018
6 szt. SU12 - do 31. maja,
1 szt. SU12 i 2 szt. SU10,5 - do 11. czerwca.
bubupol
13 marzec 2018
Kiedy mają być nowe Solarisy w Świdnicy?
Szeryf
27 luty 2018
Nie ma takiej potrzeby. Inne o wiele większe galerie z logowaniem również są na HTTP.
Logowanie
Komentarze
· Jednak to będzie przed 1976. Na autobusach...
· O, a dlaczego ?...
· Trzeba przyznać - świetny kadr. Chociaż...
· Kapitalne zdjęcie !...
· A to pech...
· No i po SU12. Padł silnik i został...
· Nawet gdyby został odkupiony SU12,...
· Gdyby mieli któregoś kupić, by na...
· Póki co, to planów zakupu nie ma....
· Do kiedy trwa okres wypożyczenia autobusów...
· O, a dlaczego ?...
· Trzeba przyznać - świetny kadr. Chociaż...
· Kapitalne zdjęcie !...
· A to pech...
· No i po SU12. Padł silnik i został...
· Nawet gdyby został odkupiony SU12,...
· Gdyby mieli któregoś kupić, by na...
· Póki co, to planów zakupu nie ma....
· Do kiedy trwa okres wypożyczenia autobusów...
Facebook Like
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Projekt zmian linii autobusowych· Linie autobusowe
· Utrudnienia
· Zepsute polskie znaki
· Dodawanie zdjęć i newsów
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Reklama
Zobacz temat
Neoplan N316 #36 na trasie Świdnica-Wrocław?
|
|
Cobra |
Dodany dnia 11 sierpień 2015
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
Mam taki nowatorski pomysł - czy będący na wyposażeniu naszego MPK Neoplan N316 #36 nie mógłby służyć do obsługiwania linii Świdnica-Wrocław i z powrotem? To naprawdę imponująco duży autobus, na pewno świetnie by się sprawdził, nawet te kilkanaście kursów tam i z powrotem. Taki autobus jeździł nawet kiedyś na linii 502 Wrocław-Sobótka. Oczywiście, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, to dla MPK oznaczało by to dodatkowy zarobek i pieniądze, które można potem w coś zainwestować. Dodatkowe pieniądze na pewno by się przydały, więc może MPK coś pomyśli na ten temat? Czy ten Neoplan jest na co dzień wykorzystywany do czegoś - np. wycieczki, najem firmom prywatnym, wesela itp.? Ewentualnie można było by go wykorzystać na takie cele jak napisałem wyżej np. wycieczki czy coś takiego, jeżeli ma bezczynnie stać w garażu. Taka propozycja jest moim zdaniem naprawdę warta rozpatrzenia. Ciekawi mnie, co na to powiedzą osoby decyzyjne w naszym MPK - no i wy ![]() |
|
|
dawid1666 |
Dodany dnia 11 sierpień 2015
|
Początkujący użytkownik![]() Postów: 41 Data rejestracji: 09.06.13 |
W roku szkolnym on nie stoi tylko obsługuje wycieczki, wesela itd. Myśle, że MPK sie nie opłaca puszczanie na tą trase tylko jednego autobusu ponieważ wiążą się z tym koszta takie jak wykupienie pozwolenia na użytkowanie przystanków, a po za tym jest za duża konkurencja w postaci PWHD, Guliwer czy Koleje Dolnośląskie. |
|
|
Szeryf |
Dodany dnia 11 sierpień 2015
|
![]() Główny administrator ![]() Postów: 87 Data rejestracji: 16.04.13 |
Na tej linii, to bardziej bym widział #49. #36 to ruina.
Szeryf |
|
|
XaleV |
Dodany dnia 12 sierpień 2015
|
Początkujący użytkownik![]() Postów: 24 Data rejestracji: 07.06.13 |
Taka linia miałaby sens szczególnie w obliczu upadającego pks-u, ledwo zipiącego Guliwera i marnego PWHD, jednak nie jest to takie łatwe jak się wydaje - wiele kursów na Wrocław nie jest mocno oblegane i Guliwer, niegdyś słynący z wzorowej jakości usług na skalę moim zdaniem całego kraju (bo gdzie śmigał tak zajebisty tabor na takiej odległości?) teraz jest firmą ledwo ciągnącą koniec z końcem. Rynek komunikacji międzymiastowej to cięzka sprawa, jednak dobrze przemyślany byłby dobrze zarobkowy (Pewnie byśmy ze Sławkiem dobrze coś takiego wymyślili nie? ![]() |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 14 sierpień 2015
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
Ten #49 to też Neoplan? Jest w galerii zdjęć? Zgadza się, jakość PWHD jest naprawdę marna i do bani, wożą ludzi jak świnie albo bydło. Co prawda, trochę tańszy od Guliwera, ale taniocha to jeszcze nie wszystko, co powinien zaoferować pasażerom przewoźnik z prawdziwego zdarzenia. PWHD nawet klimy nieraz nie ma, można skonać, jak w takie upały nawali ludzi do granic możliwości. Dlatego właśnie jestem zdania, że gdyby taka linia naszego MPK oferowała lepsze warunki, to na efekty nie trzeba by było długo czekać i to właśnie PWHD miałby się czego obawiać, a nie na odwrót. A co do Kolei Dolnośląskich, jak pisze dawid1666, to one jeżdżą bardzo rzadko, więc mało kto regularnie z nich będzie korzystał. Wiele kursów na Wrocław nie jest mocno oblegane?? Kurczę, żebyś widział tego PWHD zapchanego tak, że nie ma gdzie palca wsadzić, to może byś zmienił zdanie. ![]() ![]() ![]() Aha, no i jeszcze jedno pytanie - a co z autobusem SETRA S215HD #20? Czy może on zamiast tego Neoplanu mógłby śmigać na takiej trasie? Edytowane przez Cobra dnia 14 sierpień 2015 |
|
|
XaleV |
Dodany dnia 15 sierpień 2015
|
Początkujący użytkownik![]() Postów: 24 Data rejestracji: 07.06.13 |
Zacznijmy od tego że na tą trasę potrzebny by był jeden pojazd 15 metrowy, 2 12m, 2 9m i z 4 minibusy (coś typu "dildosy" Guliwera. Zadbane i odpowiednio wyposażone byłyby odpowiednio wygodne na tę trasę.) Odpowiednia organizacja rozkładów jazdy (przeprowadzenie badań potoków o danej godzinie) i dostosowanie typu taboru do tego rozkładu. Potem takie bajery jak jednolite malowanie, dobra reklama z niską ceną niszczącą konkurencje i postaranie się o to by wozy miały wifi i klime (dużo młodzieży na tym kursie wybrałoby wozy z netem w środku). Nie byłby konieczny zakup nowego taboru tylko czegos, co wzrokowo oszuka człowieka że jest nowe (Patrz: Integro vs Intouro, nikt przeciętny nie zorientuje się co jest nowsze o ile w ogóle je rozróżni) i mamy dobrą firmę na taki kurs ![]() |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 17 sierpień 2015
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
O, super biznesplan ![]() A co z tym Setrą S215HD? Czy on gdzieś jeździ? Czy to też rudera? |
|
|
XaleV |
Dodany dnia 19 sierpień 2015
|
Początkujący użytkownik![]() Postów: 24 Data rejestracji: 07.06.13 |
Żadna rudera, to bodajże najlepsza wysokopokładowa setra 2 generacji w kraju. Kursuje na wszelkich wynajmach od takich z dzieciakami do swiebodzic, przez protesty w Warszawce (xD) po kolonie nad morze. Oczywiscie nie są to specjalnie częste kursy, ale zdarzają się - warto ją wynajmować, zapewne niedrogo a jej stan pokonuje nie jedną bove czy merca z 2000+ roku, z milionem przebiegu - ona sama ma ok. 150 tysięcy, należała bodaj do grajków ze straży pożarnej z niemiec, takiego przebiegu nawet szeryfa i moje auto pozazdroszczą ![]() |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 19 sierpień 2015
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
No to mamy powód do dumy. ![]() Taki autobus to na pewno by się nadawał na linie dalekobieżną np. Świdnica-Wrocław, o jakiej tutaj rozmawiamy. A do tego jeszcze można by było oddelegować #49. Jeśli te kursy z dzieciakami czy nad morze nie są zbyt częste, to może korzystniejsze byłoby wynajęcie Setry na regularne kursy dalekobieżne, po jakiejś troszkę korzystniejszej cenie (przecież stan też się liczy)? |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 04 kwiecień 2016
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
Hej, nie wiem, czy słyszeliście, ale od 01.04.2016 r. firma Guliwer s.c. całkowicie zrezygnował z obsługiwania trasy Świdnica - Wrocław! ![]() |
|
|
Szeryf |
Dodany dnia 06 kwiecień 2016
|
![]() Główny administrator ![]() Postów: 87 Data rejestracji: 16.04.13 |
Oo, a to niespodzianka. Widzę, że "Guliwer" odkąd zaczął świadczyć usługi na rzecz LG itp., zupełnie wycofał się z rynku komercyjnego. Natomiast co do naszego MPK, to musieliby sobie wszystko przeliczyć, czy jest sens zagarnięcia tej linii. Urząd Miasta raczej by nie miał nic do gadania, bo byłaby to czysta komercja bez żadnych dotacji.
Szeryf |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 07 kwiecień 2016
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
Mam dobre wieści! ![]() Mamy nowego przewoźnika, który już jeździ na liniach Świdnica - Wrocław oraz do Wałbrzycha jako następca "Guliwera" - jest to firma "Glob - Travel" z Mieroszowa - zainteresowanym podaję link do ich strony: http://glob-travel.pl/komunikacja.html Na razie kursów jest niezbyt dużo, ale "Glob - Travel" sukcesywnie będzie zwiększał częstotliwość kursów i rozszerzał zakres oferowanych tras ![]() Edytowane przez Cobra dnia 07 kwiecień 2016 |
|
|
Szeryf |
Dodany dnia 07 kwiecień 2016
|
![]() Główny administrator ![]() Postów: 87 Data rejestracji: 16.04.13 |
Dodam również, że wymieniona wyżej firma odkupiła od "Guliwera" trzy pojazdy Vehixel Mediano. Kto wie - może odkupi wszystkie. Tak więc komfort podróży pozostanie bez zmian. Ciekawe czy cennik się zmieni.
Szeryf |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 13 kwiecień 2016
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
O, o tym akurat nie wiedziałem, czyli tak naprawdę będziemy podróżować flotą "Guliwera" - na razie częściowo. Co do cennika, to bilet normalny do Wrocławia od nas kosztuje 8 zł - tyle, co kiedyś brał "Guliwer", pod koniec swojej kadencji zszedł na 7 zł. |
|
|
Oblibenec |
Dodany dnia 01 czerwiec 2016
|
Nowicjusz![]() Postów: 7 Data rejestracji: 04.09.15 |
Glob Travel nie odkupował taboru od Guliwera. To był zawsze ich tabor (te Mercedesy). Ale nie wróżę mu długiej przyszłości. Każdy, kto w obliczu tak dużej konkurencji ze strony PWHD wchodzi na tę linię z dużymi autobusami, jest skazany na porażkę. Dyrda ma super niskie ceny i koszty funkcjonowania: 1) małe, nowe busy (czytaj: niskie spalanie i niskie koszty napraw, większość na gwarancji, do tego nie psują się i pasażerowie mają zaufanie, że zawsze dojadą, choćby w warunkach bydlęcych), 1a) duża liczba pasażerów, jaką może zabrać ten mały i ekonomiczny bus (28-29 osó![]() |
|
|
Szeryf |
Dodany dnia 02 czerwiec 2016
|
![]() Główny administrator ![]() Postów: 87 Data rejestracji: 16.04.13 |
Te Merce nie były "od zawsze" Globu. Przez pierwszy ponad rok były własnością Guliwera. Dopiero potem przerejestrowano je na blachy DBA i prawdopodobnie (bo oficjalnie nic o tym nie wiem) zmieniono właściciela.
Szeryf |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 09 lipiec 2016
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
Owszem, może i Dyrda ma niskie ceny, ale za to wozi ludzi w bydlęcych warunkach! Jak można tak wozić ludzi?? Taniocha to nie wszystko, co powinien oferować profesjonalny przewoźnik. Te ich "ekonomiczne" busy są nieraz załadowane ponad granice wytrzymałości, a poza tym - nawiasem mówiąc - są przerabiane z dostawczaków (pisali nawet o tym we "Wiadomościach Świdnickich" ), nie posiadają homologacji ani nawet klimy - jedyna klimatyzacja to pootwierane szeroko okna w 30 st. Podstawianie swoich autobusów kilkanaście minut przed odjazdem (zwłaszcza konkurencyjnej firmy) to z kolei zasady "nie fair play". No ale wszystko w myśl zasady "po trupach do celu" ![]() |
|
|
dawid1666 |
Dodany dnia 12 lipiec 2016
|
Początkujący użytkownik![]() Postów: 41 Data rejestracji: 09.06.13 |
Wątpie czy te busy nie posiadałyby homologacji przy tak częstych kontrolach ITD. |
|
|
Oblibenec |
Dodany dnia 09 sierpień 2016
|
Nowicjusz![]() Postów: 7 Data rejestracji: 04.09.15 |
No i moje przewidywania się sprawdziły. Glob z początkiem lipca odpadł ze swoimi autobusami z linii Świdnica-Wrocław. Podobno kombinują, aby uruchomić choć kilka kursów, ale już na trasie Wałbrzych-Wrocław. A jak na razie to wożą pracowników, chyba do Amazona. Co do Mercedesów (tych Medio, czy jak tam one się nazywają), to te akurat od początku należały do Globa. Guliwer posiadał również takie same i nadal je zresztą posiada i te także wożą pracowników. Jeden z nich (z logiem Guliwera) stacjonuje sobie w Dziećmorowicach, pod domem kierowcy. Co do homologacji busów PWHD, to oczywiście, że je mają. Większość busów w Polsce jest przerabiana z dostawczaków, bo jest znacznie taniej. Zajmują się tym wyspecjalizowane firmy. Wracając jednak do tematu linii Świdnica-Wrocław, to historia pokazuje, że ludzie zgodzą się nawet jeździć w warunkach bydlęcych, byle taniej. Jeszcze jak jeździł Glob, to sam byłem świadkiem, jak jedna z pasażerek zrezygnowała i poszła do PWHD, bo w busie było 1,50zł taniej. I jeszcze rzuciła do kierowcy, że 8zł do Świdnicy to drogo....![]() |
|
|
Cobra |
Dodany dnia 10 sierpień 2016
|
![]() Użytkownik ![]() Postów: 108 Data rejestracji: 28.06.15 |
A jednak... ![]() |
|
Przejdź do forum: |