Nawigacja

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: Kamil Rakowski

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dawid1666
25 marzec 2017
http://swidnica24.
pl/jest-dotacja-na
-nowe-autobusy-dla
-swidnickiego-mpk/

Szeryf
02 marzec 2017
#60 bez reklamy.

Szeryf
21 luty 2017
Dzisiaj do godz. 12, po Świdnicy kursuje Volvo.

Szeryf
15 luty 2017
Kolizja #62 na ul. Strzelińskiej.

Szeryf
02 luty 2017
Kolizja #34 na pl. Grunwaldzkim.

Zobacz temat

 Drukuj temat
Neoplan N316 #36 na trasie Świdnica-Wrocław?
Cobra
Mam taki nowatorski pomysł - czy będący na wyposażeniu naszego MPK Neoplan N316 #36 nie mógłby służyć do obsługiwania linii Świdnica-Wrocław i z powrotem? To naprawdę imponująco duży autobus, na pewno świetnie by się sprawdził, nawet te kilkanaście kursów tam i z powrotem. Taki autobus jeździł nawet kiedyś na linii 502 Wrocław-Sobótka. Oczywiście, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, to dla MPK oznaczało by to dodatkowy zarobek i pieniądze, które można potem w coś zainwestować. Dodatkowe pieniądze na pewno by się przydały, więc może MPK coś pomyśli na ten temat? Czy ten Neoplan jest na co dzień wykorzystywany do czegoś - np. wycieczki, najem firmom prywatnym, wesela itp.? Ewentualnie można było by go wykorzystać na takie cele jak napisałem wyżej np. wycieczki czy coś takiego, jeżeli ma bezczynnie stać w garażu. Taka propozycja jest moim zdaniem naprawdę warta rozpatrzenia. Ciekawi mnie, co na to powiedzą osoby decyzyjne w naszym MPK - no i wy Wink
 
dawid1666
W roku szkolnym on nie stoi tylko obsługuje wycieczki, wesela itd. Myśle, że MPK sie nie opłaca puszczanie na tą trase tylko jednego autobusu ponieważ wiążą się z tym koszta takie jak wykupienie pozwolenia na użytkowanie przystanków, a po za tym jest za duża konkurencja w postaci PWHD, Guliwer czy Koleje Dolnośląskie.
 
Szeryf
Na tej linii, to bardziej bym widział #49. #36 to ruina.
Szeryf
 
XaleV
Taka linia miałaby sens szczególnie w obliczu upadającego pks-u, ledwo zipiącego Guliwera i marnego PWHD, jednak nie jest to takie łatwe jak się wydaje - wiele kursów na Wrocław nie jest mocno oblegane i Guliwer, niegdyś słynący z wzorowej jakości usług na skalę moim zdaniem całego kraju (bo gdzie śmigał tak zajebisty tabor na takiej odległości?) teraz jest firmą ledwo ciągnącą koniec z końcem. Rynek komunikacji międzymiastowej to cięzka sprawa, jednak dobrze przemyślany byłby dobrze zarobkowy (Pewnie byśmy ze Sławkiem dobrze coś takiego wymyślili nie? Grin). MPK należy też po częsci do miasta (nie mylę się?) więc i ono musiałoby być czynnikiem decyzyjnym w tworzeniu takiej linii (można byłoby to nazwać linią komercyjną, jak to bywało w Wałbrzychu po prywatyzacji 32) jednak znany jest przypadek linii Łódź - Warszawa obsługiwana nowymi Mercami przez MPK Łódź pod szyldem costam Express - nie udało się.
 
Cobra
Ten #49 to też Neoplan? Jest w galerii zdjęć?

Zgadza się, jakość PWHD jest naprawdę marna i do bani, wożą ludzi jak świnie albo bydło. Co prawda, trochę tańszy od Guliwera, ale taniocha to jeszcze nie wszystko, co powinien zaoferować pasażerom przewoźnik z prawdziwego zdarzenia. PWHD nawet klimy nieraz nie ma, można skonać, jak w takie upały nawali ludzi do granic możliwości. Dlatego właśnie jestem zdania, że gdyby taka linia naszego MPK oferowała lepsze warunki, to na efekty nie trzeba by było długo czekać i to właśnie PWHD miałby się czego obawiać, a nie na odwrót. A co do Kolei Dolnośląskich, jak pisze dawid1666, to one jeżdżą bardzo rzadko, więc mało kto regularnie z nich będzie korzystał. Wiele kursów na Wrocław nie jest mocno oblegane?? Kurczę, żebyś widział tego PWHD zapchanego tak, że nie ma gdzie palca wsadzić, to może byś zmienił zdanie. Wink Dużo ludzi jeździ ze Świdnicy do Wrocławia do pracy, na uczelnie itd., albo na Bielany Wrocławskie. Jasne, że jakby było wszystko dobrze przemyślane, to byłby z tego dobry zarobek dla MPK czy też dla miasta, tak jak pisze XaleV - widzę, że się zgadzamy w tej części Wink Ja właśnie z tą myślą to napisałem, ale na zdjęciach za bardzo nie widać, że Neoplan N316 #36 to ruina Frown

Aha, no i jeszcze jedno pytanie - a co z autobusem SETRA S215HD #20? Czy może on zamiast tego Neoplanu mógłby śmigać na takiej trasie?
Edytowane przez Cobra dnia 14 sierpień 2015
 
XaleV
Zacznijmy od tego że na tą trasę potrzebny by był jeden pojazd 15 metrowy, 2 12m, 2 9m i z 4 minibusy (coś typu "dildosy" Guliwera. Zadbane i odpowiednio wyposażone byłyby odpowiednio wygodne na tę trasę.) Odpowiednia organizacja rozkładów jazdy (przeprowadzenie badań potoków o danej godzinie) i dostosowanie typu taboru do tego rozkładu. Potem takie bajery jak jednolite malowanie, dobra reklama z niską ceną niszczącą konkurencje i postaranie się o to by wozy miały wifi i klime (dużo młodzieży na tym kursie wybrałoby wozy z netem w środku). Nie byłby konieczny zakup nowego taboru tylko czegos, co wzrokowo oszuka człowieka że jest nowe (Patrz: Integro vs Intouro, nikt przeciętny nie zorientuje się co jest nowsze o ile w ogóle je rozróżni) i mamy dobrą firmę na taki kurs Wink
 
Cobra
O, super biznesplan Wink Gdyby się to udało wcielić w życie, było by idealnie. No dobra, wymagania nie musiałyby być aż tak wygórowane, bez netu się obejdzie, ważne, żeby był odpowiedni standard, przestrzeganie maksymalnej liczby zabieranych pasażerów (żeby nie jechali jak te śledzie w PWHD), czystość, klimatyzacja no i przystępna cena - także biletów miesięcznych. Ceny powinny też uwzględniać wszystkie zniżki np. dla emerytów, studentów, niepełnosprawnych itd. I jeszcze jedno oczywiście - odpowiednia organizacja rozkładów jazdy, żeby pasażerowie nie byli skazani na czekanie godzinami, bo wtedy wsiądą w inny.

A co z tym Setrą S215HD? Czy on gdzieś jeździ? Czy to też rudera?
 
XaleV
Żadna rudera, to bodajże najlepsza wysokopokładowa setra 2 generacji w kraju. Kursuje na wszelkich wynajmach od takich z dzieciakami do swiebodzic, przez protesty w Warszawce (xD) po kolonie nad morze. Oczywiscie nie są to specjalnie częste kursy, ale zdarzają się - warto ją wynajmować, zapewne niedrogo a jej stan pokonuje nie jedną bove czy merca z 2000+ roku, z milionem przebiegu - ona sama ma ok. 150 tysięcy, należała bodaj do grajków ze straży pożarnej z niemiec, takiego przebiegu nawet szeryfa i moje auto pozazdroszczą Grin
 
Cobra
No to mamy powód do dumy. Wink
Taki autobus to na pewno by się nadawał na linie dalekobieżną np. Świdnica-Wrocław, o jakiej tutaj rozmawiamy. A do tego jeszcze można by było oddelegować #49. Jeśli te kursy z dzieciakami czy nad morze nie są zbyt częste, to może korzystniejsze byłoby wynajęcie Setry na regularne kursy dalekobieżne, po jakiejś troszkę korzystniejszej cenie (przecież stan też się liczy)?
 
Cobra
Hej, nie wiem, czy słyszeliście, ale od 01.04.2016 r. firma Guliwer s.c. całkowicie zrezygnował z obsługiwania trasy Świdnica - Wrocław! Sad Czyli już nie będzie Guliwera, tylko pozostaną PWHD i Koleje Dolnośląskie. No to teraz właśnie można by było o czymś takim pomyśleć, jak utworzenie komercyjnej, regularnej linii relacji Świdnica - Wrocław i z powrotem, o której wyżej rozmawialiśmy. Na pewno Setra #20 i ten Mercedes #49 nadawałyby się na taką trasę. Może mamy okazję do wykorzystania? Byłaby większa konkurencja dla PWHD, ale decyzja należałaby do MPK i (na pewno) do UM. Ciekawe, jakby to wyszło?
 
Szeryf
Oo, a to niespodzianka. Widzę, że "Guliwer" odkąd zaczął świadczyć usługi na rzecz LG itp., zupełnie wycofał się z rynku komercyjnego. Natomiast co do naszego MPK, to musieliby sobie wszystko przeliczyć, czy jest sens zagarnięcia tej linii. Urząd Miasta raczej by nie miał nic do gadania, bo byłaby to czysta komercja bez żadnych dotacji.
Szeryf
 
Cobra
Mam dobre wieści! Smile
Mamy nowego przewoźnika, który już jeździ na liniach Świdnica - Wrocław oraz do Wałbrzycha jako następca "Guliwera" - jest to firma "Glob - Travel" z Mieroszowa - zainteresowanym podaję link do ich strony: http://glob-travel.pl/komunikacja.html Na razie kursów jest niezbyt dużo, ale "Glob - Travel" sukcesywnie będzie zwiększał częstotliwość kursów i rozszerzał zakres oferowanych tras Wink Czyli głowa do góry, Panowie!
Edytowane przez Cobra dnia 07 kwiecień 2016
 
Szeryf
Dodam również, że wymieniona wyżej firma odkupiła od "Guliwera" trzy pojazdy Vehixel Mediano. Kto wie - może odkupi wszystkie. Tak więc komfort podróży pozostanie bez zmian. Ciekawe czy cennik się zmieni.
Szeryf
 
Cobra
O, o tym akurat nie wiedziałem, czyli tak naprawdę będziemy podróżować flotą "Guliwera" - na razie częściowo. Co do cennika, to bilet normalny do Wrocławia od nas kosztuje 8 zł - tyle, co kiedyś brał "Guliwer", pod koniec swojej kadencji zszedł na 7 zł.
 
Oblibenec
Glob Travel nie odkupował taboru od Guliwera. To był zawsze ich tabor (te Mercedesy). Ale nie wróżę mu długiej przyszłości. Każdy, kto w obliczu tak dużej konkurencji ze strony PWHD wchodzi na tę linię z dużymi autobusami, jest skazany na porażkę. Dyrda ma super niskie ceny i koszty funkcjonowania: 1) małe, nowe busy (czytaj: niskie spalanie i niskie koszty napraw, większość na gwarancji, do tego nie psują się i pasażerowie mają zaufanie, że zawsze dojadą, choćby w warunkach bydlęcych), 1a) duża liczba pasażerów, jaką może zabrać ten mały i ekonomiczny bus (28-29 osóCool, 2) nieuczciwe sposoby zatrudniania (umowy zlecenia na kilkaset zł, reszta pod stołem - czytaj bardzo małe składki ZUS i podatki, brak czegoś takiego, jak godziny nadliczbowe), 3) szczelny system przeciwdziałania sprzedaży lewych biletów (kamery i kontrole biletów oraz kary nakładane na kierowców za nie wydanie biletu), 4) System motywacyjny dla kierowców, czyli wynagrodzenie uzależnione od utargu (nic tak nie motywuje do dobrej pracy, jak kasa - czytaj: ściganie się na trasie, podstawianie się na przystanek na kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt minut przed odjazdem. O ile w Ś-cy na dworcu tak może nie robią, to na Dawida we Wrocławiu już tak. Mogą sobie na to pozwolić, bo jeżdżą małymi pojazdami. Autobusy są stamtąd przeganiane). 5) Megaduża częstotliwość, praktycznie co kwadrans, więc ludzie chętnie kupują bilety miesięczne.
 
Szeryf
Te Merce nie były "od zawsze" Globu. Przez pierwszy ponad rok były własnością Guliwera. Dopiero potem przerejestrowano je na blachy DBA i prawdopodobnie (bo oficjalnie nic o tym nie wiem) zmieniono właściciela.
Szeryf
 
Cobra
Owszem, może i Dyrda ma niskie ceny, ale za to wozi ludzi w bydlęcych warunkach! Jak można tak wozić ludzi?? Taniocha to nie wszystko, co powinien oferować profesjonalny przewoźnik. Te ich "ekonomiczne" busy są nieraz załadowane ponad granice wytrzymałości, a poza tym - nawiasem mówiąc - są przerabiane z dostawczaków (pisali nawet o tym we "Wiadomościach Świdnickich" ), nie posiadają homologacji ani nawet klimy - jedyna klimatyzacja to pootwierane szeroko okna w 30 st. Podstawianie swoich autobusów kilkanaście minut przed odjazdem (zwłaszcza konkurencyjnej firmy) to z kolei zasady "nie fair play". No ale wszystko w myśl zasady "po trupach do celu" Wink
 
dawid1666
Wątpie czy te busy nie posiadałyby homologacji przy tak częstych kontrolach ITD.
 
Oblibenec
No i moje przewidywania się sprawdziły. Glob z początkiem lipca odpadł ze swoimi autobusami z linii Świdnica-Wrocław. Podobno kombinują, aby uruchomić choć kilka kursów, ale już na trasie Wałbrzych-Wrocław. A jak na razie to wożą pracowników, chyba do Amazona. Co do Mercedesów (tych Medio, czy jak tam one się nazywają), to te akurat od początku należały do Globa. Guliwer posiadał również takie same i nadal je zresztą posiada i te także wożą pracowników. Jeden z nich (z logiem Guliwera) stacjonuje sobie w Dziećmorowicach, pod domem kierowcy. Co do homologacji busów PWHD, to oczywiście, że je mają. Większość busów w Polsce jest przerabiana z dostawczaków, bo jest znacznie taniej. Zajmują się tym wyspecjalizowane firmy. Wracając jednak do tematu linii Świdnica-Wrocław, to historia pokazuje, że ludzie zgodzą się nawet jeździć w warunkach bydlęcych, byle taniej. Jeszcze jak jeździł Glob, to sam byłem świadkiem, jak jedna z pasażerek zrezygnowała i poszła do PWHD, bo w busie było 1,50zł taniej. I jeszcze rzuciła do kierowcy, że 8zł do Świdnicy to drogo....Grin
 
Cobra
A jednak... Sad Też słyszałem takie wersje, ale na stronie Globa nic o tym oficjalnie nie pisze. Ciekaw jestem, jakby na trasie Świdnica - Wrocław wypadły te cztery nasze nowe nabytki - mowa oczywiście o Fast Concept Car? Myślę, że na takiej komercyjnej linii dobrze by się sprawdziły. Gdyby jeszcze wsparł je autobus Setra S215HD, to można by było coś pomyśleć nad taką komercyjną linią. Kwestia tylko, żeby PWHD nie "podbierał" nam klienteli tańszymi biletami, więc bilety musiałby kosztować chociaż 6,50 - 7zł. Co Wy na to?
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.13
978,856 unikalnych wizyt